Ett Hopp Om Att Semlor Förlänger Livet

Igår var det fettisdagen och jag skulle tro att målet för många svenskar var att inhandla sig en semla. Jag och Liz begav oss till Focus, förväntansfulla och hungriga. Till min stora lycka och även häpenhet så fanns det lika många semmelsorter som det finns korvsorter, nästan iallafall. Slutligen blev valet en saffranssemla med mandelmassa för oss båda.. vilken njutining!
Trots att semmeldagen bara firar sin härliga existens en dag om året så vet jag att iallafall resten av veckan också kommer ägnas till att förtära alla dessa praktfulla semlor som bara väntar på att få ätas upp.
Jag befarar att det lär bli många men ack så goda de är. Jag lever på hoppet om att semlor förlänger livet..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback