Städar Söndag och Bull Bakning

image49


Söndagen började segt och jag skyller nog lite grann på den gråa himlen. Söndagar brukar oftast innebära dans och pluggning för mig men eftersom det är lov så tänkte jag att jag faktiskt skulle kunna variera mig lite vilket gjorde att hela eftermiddagen ägnades till något så kreativt som att städa! Jag är en sådan som kanske har lite svårt för att ta intiativet till att börja städa men när jag väl börjat så tycker jag att det är riktigt kul och kan inget annat än att fortsätta!  Dammsuga, skura golv, damma kuddar, bädda rent och vattna halvdöda blommor som följdes av en ommöblering. Jag känner mig nöjd!

Den tidiga kvällen har ägnats till att gå en långpromenad med fin musik spelandes i öronen vilket gjorde att jag fick uppleva den sköna känslan av att komma in i ett varmt hem efter att ha varit ute och promenerat, extra bra kändes det att få äta lussebullar och dricka mjölk och inta en bra bok.
Min mamma som själv hävdar att hon inte är så förtjust i bakning har idag bakat årets lussebullar, tidigt kan man tycka men hennes tanke var att då har hon det gjort. Smart kvinna.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ha en bra kväll!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback