Down By The Lazy River

Mödosamt med korta, hastiga andetag, röda kinder, lockigt hår som flyger åt alla håll och ett något för långa gåstavar joggade jag upp på den terrängbelagda skogstigen tätt bakom julia.. "hatar, hatar" viskade jag ständigt till mig själv, men jag skulle trotsa den onda principens representant i min värld och klara mig upp på toppen, och det gjorde jag.
Stolt efter dagens genomföranden kan jag bara sitta här och känna mig förtjänad av en kopp thé och prinsesstårta efter gårdagens spektakel. Mamma har fyllt år och trots att hon inte vill inse det så har jag varit tvungen att påpeka ett par gånger att det är 52 hon har fyllt och inte 42..

I åtanke att saker och ting blir vad man gör det till försöker jag hålla ut till skolavslutningen och göra mina läxor så gott det går (vilket bara är lögn) .. Denna vecka ska det väljas till gymnasiet och det är omöjligt att inte grunna sig över vad som komma skall.. eftersom jag knappt har någon aning om vad jag vill så gör jag ständiga besök hos min Syo vilket leder; ingen vart. Tack och lov så har jag ju chans att ändra mig framöver så ett katasrofval nu skulle ju inte leda till världens undergång.. har fått höra att med mina toppenbetyg så kan jag gå vad som helst.. rymdgymnasium?

Rymden, så oändligt och så mystiskt.. Vid 6 års ålder hade jag planen att bygga långa, långa trappor till varenda planet för att i hemlighet kunna ta sig dit ingen annan kunde ta sig. På månen skulle man kunna sitta hela dagarna och nätterna och bara käka ost, vilket månen var gjord av hade jag hört. På månen skulle det även växa bananer och bananer och ost var ju den enda kost man behövde för att kunna klara sig några veckor. Trots dessa stora planer har jag inte lyckats ta intiativet till att bygga mig några trappor till månen, men kanske, kanske en dag... kanske..

Kommentarer
Postat av: Liz

hihhihi. du har så himla fantastiska tankar ^^ och du är helt fantastisk du med!
vi SKA ses i helgen, har jag bestämt! hoppas att det kommer kunna genomföras, men det är ju klart att det gör eftersom vi ska ha en gemensam-nostalgi-kväll allesammans.
aahhww. du anar inte hur lycklig jag är just nu. och jag tänkte ringa dig ikväll, jo, det gör jag nog!
puss kram min saltgurka (fast saltgura är ju salt å inte så inbjudande, passar liksom inte till din personlighet..)
rättelse; sötgurka.
(hahhaa, fan vad pretto eller nåt :P)

2007-01-17 @ 20:33:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback