I Don't Like Mondays But This Was Good..

Detta har varit en sån där skön dag, en sån dag som man bara har behövt glida igenom, utan krångel och tjaffs, utan bara glid. Om man vill uttrycka det på det viset.. hähä. Det roligaste var väl endå när jag, julia, nadine och karin upptäckte att jag kan sjunga precis som Tommy Nilsson.. "..Så kom Ameeeliiiaaa!.. Kom och ta varann i hand.. (eller hur 17 gubbar den går).. Så lät det iallafall och jag måste ju medge att även om det inte var så vackert så lät det precis som Tommy Nilsson, sådeså!
 
Något som jag iallafall tyckte var väldigt tråkigt var när det var dags för språk.
Jag tycker självklart att det är kul att kunna ett språk, men att lära sig det? Blääää... att man inte bara kan födas som fransk-, tysk-, engelsk-, italiensk-språkig bäbis så skulle folk kunna kommunicera bättre, folk skulle bli mer allmänbildade och att ge barn IG i språk skulle inte existera (även om jag är ganska bra på det ämnet).

Kvällen har bestått ut av att ha varit på danskolan i fyra timmar. Där har jag dansat, pratat och flummat med Martina, käkat Chiabatta(?), läst Elle, tittat på när folk dansar, dansat själv och undervisat. Ingenting som har förbättrat min huvudvärk men det gjorde mig glad iallafall och det är väl endå det som är huvudsaken!

Nu har jag satsat halvhjärtat på min franskaläxa i en timme och kommer ingen vart så jag tänkte försöka anstränga hela hjärtan nu så får vi se vad det bär av...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback