Freaky Friday

Det är helg och jag mår toppen. Det är det som gör fredagen till den mest underbara dag som finns eftersom man då vet att det inte är förens måndag som skolan börjar igen. Hela min skoldag har gått utmärkt och med några skrattsalvor under lektionerna blir ju dagen aningen roligare..
Jag begedde mig efter ett styrka och kondition pass på gympan direkt ut i regnet på cykeln för att ta mig hem till Gabriella som både hon och Christoffer satt och väntande på mig på hennes trappa. Hoppade in i hennes farmors bil som skulle ta oss till staden. "Lust och Fägring" var vårt slutmål, Gabriella skulle nämligen pierca sig i naveln. Jag som är rädd för nålar och allt som hör där till kände en obehaglig känsla i magen så jag förstår henne om hon inte tyckte att jag var världens bästa stöd. Efter en grimas från Bella var allt över. Offe stod i ett hörn och vart tyst medans jag satt och stirrade på Bellas navel. Ett litet rör stack upp från hennes navel och jag måste säga att det inte såg speciellt bekvämt ut. Men med lite krångel så var piercingen äntligen på plats och det var en nöjd flicka som klev ut från Lust och Fägrings port. Efter en fikapaus och köpe av hårfärg så var vi redo att bege oss hemmåt. Vi pratade, skrattade och lyssnade på musik i hennes rum då vi sedan satte oss i Gabriellas bubbelpool satt vi och pratade gamla minnen och det överflödade nostalgi på fridhemsvägen. Där satt jag med min hårfärg i håret och jag kom ju på att jag måste skölja ur den också! Snabb som jag var tog jag mig till duschen riktade de varma duchstrålarna mot mitt huvud. Med några snabba svep med handduk, hårmousse och hårtork var jag äntligen vacker i håret.
 
Nu sitter jag här röd och lockig, trött och glad och väntar på att jag ska ta intiativet till att gå och lägga mig för imorgon är det nämligen tävling i Gävle. Hoppas på många pallplatser och att bara få känna adrenalinkicken när man går in på golvet och se de flera hundra som sitter och tittar, det är en skön känsla som är svår att uppnå på något annat sätt. Där ska jag briljera med mina bra danskunskaper och röda hår. 

Dags att lyfta på hatten och gå och lägga mig.. Ha det bra! :)


Kommentarer
Postat av: Liiiiz

åh, hoppas det gick bra på tävlingen, visste inte att du skulle dit.. tror på dig :)! och nyrödfin i håret och allt, hihi. hoppas vi kan ses snart igen - det är bara att ringa vet du;)! pussss

Postat av: Liz

gaaww vad jag saknar dig och vill träffa dig!! var visserligen inte så jättelänge sen jag träffade dig men ändå:)! nyss åkte mina kompisar men nu kom min mamma å halvpappa å deras kompisar hem hit och det är trevlig att träffa dem åxå:)! men om du kan i veckan så kan jag måndagkväll, torsdag eftermiddag, kanske helgen åxå :) vill verkligen träffa dig mer nu!! ha det såååå jättebra tills vi ses nästa gång (som jag hoppas är inom en snar framtid :D!) pusssss kraaaaaam!!

2006-10-22 @ 01:45:12
URL: http://lizzen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback