food and love

Sitter och tittar på Greven av Montecristo. Jäklans bra film måste jag medge. Svårt att inte avundas de vackra kvinnornas håruppsättningar och kläder. Även om jag gillar korsetter så tror jag att jag skulle tröttna ganska snabbt på att kippa efter andan varje dag så kanske att jag bara håller mig till att vara vacker i håret. Nog om hår och film!

Idag har det varit en gläjdefylld dag som mest har bestått ut av en massa skratt och leénden. Dagen började med ett snabbt tandläkarbesök som enligt mig gick prima ballerina. Sköter mina tänder så bra så! Cyklade hem och hoppade in i duschen (man blir ju svettig av att cykla) för att sedan ta en sväng med cykeln igen till stan och min praktikplats.
När klockan sedan slog tjugo över fyra var jag tvungen att cykla till träningen och på den så måste jag väl säga att det gick hyffsat. Står lite still i koreagrafi-skapandet dock och det är sjukt jobbigt eftersom det gick så bra i somras att freestyla lite. Kanske att jag kan lägga in lite kullebyttor i dansen?.. njaee.. Men iallafall. Efter en timmas träning och lite tjattrande med mina vänner på danskolan var det dags att bege sig hemmåt. Cyklande och flåsande tog jag mig upp för alla dessa backar och dalar som jag måste bestiga för att komma hem till mitt underbara hem, ett hem byggt av kärlek och .. maaat. 

Dags att ägna sig åt tv-tittandet nu. Det är den onda mot den goda i en läskig svärdkamp.. hua

Kommentarer
Postat av: Liiiiiz

hejhej! hittade hit, vad kul att du har blogg åxå! det är alltid lika roligt när nån av mina vänner har skrivit ett nytt inlägg så man kan komma och läsa vad som har hänt och vad som händer under pannbenet på alla :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback