Livets alla beslut..

Vad ska man bli? Vad ska man göra? Ska man färga håret rött eller brunt? Vilken tandkräm ska man välja? Ska man ha randiga eller enfärgade strumpor idag? Äta spaghetti eller mackaroner till middag? Ska man bara sitta inne och dricka te ikväll eller ska man ringa nån? Vad ska man göra imorgon? Vart ska jag resa? Hur vet man att man passar in? Vad händer i framtiden? Vad vill jag hinna med? 

Det är så mycket man vill göra, så mycket man vill säga och så mycket man vill hinna med innan man skaffar sin röda volvo, ett par söta kottar och en såndär ståtlig hingst som man ska älska i nöd och lust.
Snart är det dags för gymnasieval. Eftersom jag är en sådan där person som inte gillar att göra livsavgörande beslut så är det här inget jag hurrar över. Var hos vår allas Loffe (Sven Lofors, studievägledare) idag. Skulle inte vilja påstå att vi kom fram till någonting, känner mer en viss stress över att snart vara tvungen att ha kommit fram till ett val. Ett val som jag inte ska behöva ångra, ett val som kommer påverka mina senare val i livet, ett val som jag ska känna att jag kommer få nytta av.
Men jaja, det får bli vad det blir. Känner jag helt plötsligt en ångest över mitt val får jag väl springa det snabbaste jag kan till Loffe, sudda ut mina val och kludda dit några andra krussiduller. Dä bli' bra'

Nu ska jag nog sova och fortsätta fundera på hur framtiden ska planeras över en bit musik. Musiiik äär braa! Yeyy .. och nu tycker jag vi drar slutsatsen.. att allt ordnar sig tillsut.


Kommentarer
Postat av: Lizzen

det är alltid svårt att veta. även om det inte är livsavgörande beslut, och livsavgörande är ju ännu svårare. men om man väljer nåt och det blir fel tror jag faktiskt att man kan fixa till det om man verkligen vill! hoppas det blir rätt, det blir det såklart :)!pussss

2006-11-16 @ 22:52:32
Postat av: Anonym

från mig Liz såklart.. som vanligt. hej jag måste svara på alla dina inlägg, borde se ut som jag är besatt eller så :P men du skriver så bra saker som man måste kommentera :D!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback