Jag gillar magar och jag gillar gökboet

Jag är frälst, född på nytt, ja kalla det vad du vill. Men dagen har varit bra, det har den! Med ett tidigt uppvaknande så begav sig jag, sofia, malin, chattis, mor och far med minibuss till sthlm. Det var en trevlig tur med förväntasfullt snack bak i bilen som vi gled fram längs vägarna. Kan ju tillägga att vi sov ganska mycket vilket var riktigt skönt för den som inte sovit så mycket under natten och det var väl därför resan gick så fort.
Väl framme i sthlm så begav vi oss iallafall till fars arbetsplats Banverket för att få tömma våra blåsor och leka med deras vackra kaffeautomat och smaka på Barnverkets egna kolor. mums. En upplevelse för sig.

Det hann knappt gå en halvtimme innan ett konstigt läte ekade mellan betongväggarna på Banverket:
BRRÖÖÖÖÖL... det var Malins mage som hade börjat "jag-är hungrig"-verksamheten och det tog inte lång tid innan min mages sirener börjat ljuda på högsta volym. Är det inte komiskt hur vackra ljud magar kan åstadkomma. Hur knäppt det än låter så föreställer jag mig att en liten, liten ko lever i våra magar och som råmar till varje gång vi känner oss det minsta hungriga (vilket jag gör ganska ofta).. För det är så min mage låter när den är hungrig.. MUUU! Det var iallafall då vi tog intiativet till att ta oss till Kungshallen och få i oss en bit mat. Wok vart det för min del. Malin, Sofia och jag ville inte bara slösa tid på att sitta och gödas av våra föräldrar hela dagen så vi tyckte att det var dags att ge sig ut och se vad Stockholm kunde erbjuda en grå lördags-eftermiddag. Julklappsshopping såklart! Jag orkade visserligen inte ta upp plånboken och köpa något så Fia och Molly fick stå för handlandet och jag för tittandet. Redan efter en timme tyckte vi att det var dags att få i oss en fika så vi mötte upp Chattis och Mamma, pappa fick klara sig själv, för att sätta oss på ett urgulligt café (dyrt dock) för att dricka KaffeLatte, äta muffins och dricka Thé. Mysigt för den frusne.
Men det var ju faktist inte pågrund av Thé-drickandet som vi bestämde oss för att åka till sthlm. Det var ju pågrund av att vi skulle kika på Bounce´s show "Gökboet". En underbart grymt duktig dansgrupp som gör ett fantastiskt uppträdande med genialiska danser till grym musik. Riktigt underhållande var det iallafall och jag känner mig full av inspiration för att börja koreagrafiera en dans till nästa veckas tävling, vilket påminner mig om att jag ska till dansskolan idag och hjälpa Martina att sköta hiphoparnas märkestagning.

Kl. är halv två och jag är alldeles för uppspelt för att kunna somna men för att inte sova bort hela morgondagen så måste jag nog gå emot mina egna principer och iallafall börja med att borsta tänderna..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback