Gammelmormor ligger med Darin?

Uh, jag känner mig så nöjd med tillvaron. Har en nöjd känsla i min mage som får mig att känna mig varm inombords. Den känslan ska jag lägga i en burk och ta upp imorgon det första jag gör när jag vaknar..
Det skönaste med helg är att man kan vakna utvilad. Att kura ihop sig i täcket och ligga och mysa till musik med en kudde mot magen är nog det skönaste som finns. Men man kan ju inte ligga i sängen hela dagen även om man gärna skulle vilja det någon gång..

Efter att ha ätit en god frukost, sytt mammas jeans och duschat tog jag mig till Liz. På bussen träffade jag Molina, det var trevligt! Som vanligt hade jag och Liz våra trevliga pratstunder varvat med skrattstunder och som vanligt missade vi bussen så det var bara att gå i rask takt till staden och möta upp ella och agnes. Kl. 5 hade vi anlänt till kristinegymnasiet och kristinehallen för att se på musikkonservatoriets julkonsert. Mycket duktiga musiker som gav rofylld musik. Jag, Ella och Liz kunde dock inte sitta still längre så vi sa adjö till Agnes som skulle fortsätta kika på sin bror och begav oss till Slaggféet som irriterande nog inte var öppet. Efter lite traskande i stan utan att ha nån som helst aning om vad vi var på väg kom vi iallafall fram till att vi skulle bege oss hem till Ella. Där bjöds det på pepparkakor, film, godis och trevligt sällskap :).  Donnie Darko hette filmen och denna något filosofiska bit har fått mig att tänka ganska mycket på övernaturliga saker.. bra var den iallafall.
Vid sissodär tjugo över 10 var det dags att bege sig till bussen som skulle ta mig hem till norslund och Liz till slätta. På bussen träffade jag Rebecka och Linette och dom berätta om sina trevliga upptåg. Rebecka berättade även något som fick mig att fnissa rejält. Hennes gammelfarmor hade spontant hävt ur sig att hon legat med Darin.. och det upprepade hon några gånger om. . tähä. Fy Gammelmormor!

Det var väl kort och gott dagens lilla äventyr. Trots att mina ögon säger emot försöker jag hålla mig vaken.. snart ska jag sova. För imorgon ska jag, Malin, Kristina, Martina, Marielle, Emelie och Sofie till Sanna och Gilbert partaja lite över god mat och så.. 
Kräämm!


Kommentarer
Postat av: Liz

hahah. jomenvisst hade vi kulkul i lördags. fast vi fick stå utanför hemköp å ragga killar ett tag. men ändå!
du har så finurligt fina bakgrunder hela tiden!!
jag ska spela på konsert på kristinehallen på sön kl.15.00, kom gärna och kolla! det är gratis för alla som heter anna.
hmm.. okej. för alla andra åxå. kul skämt där..
pusskram

2006-12-11 @ 21:55:05
Postat av: Purty

"Slaggfeet" har tagit sig in i frammande mentala ord-listor :) Kanns tryggt att det var jag som kom pa det... jag saknar Ello.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback